torsdag 23 december 2010

Regnbågenbagen

Så! här är en bild på självaste regnbågenbagen! Kan beställas av mig för 100 kr. Jag publicerade en bild på  den på facebook för några dagar sedan. En gammal skolkompis som numera bor utrikes hörde av sig:
"Kan du skicka hit hundra såna regnbågspåsar?"
"OK" svarade jag "Var bor du nu för tiden?"
"Rio de Janeiro"
För min inre syn såg jag honom dansa samba med rumpan bar i en kostym bestående av 100 exemplar av regnbågenbagen. Sen började jag fundera över tidsskillnaden mellan Sverige och Brasilien..... Om klockan är mellan 8 och 9 på morgonen i Sverige, så är den mellan 4 och 5 i Brasilien. Och VAD gör min gamla skolkompis (observera: INTE småbarnsförälder) uppe då? Förutom beställer 100 exemplar av regnbågenbagen?
Jag avvaktar med det färgbadet. Ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar