fredag 7 januari 2011

men VARFÖR????

Jag har avslutat kursen i eget företagande. Jag kommer inte igång med företaget den närmaste tiden. Men jag har inte gett upp. Jag håller på att titta vilka möjligheter jag har att sälja mina kläder och kassar i sommar. Sommaren borde ju vara en bra årstid för regnbågsbatik, eller?
Få se nu... regnbågar... det borde kunna funka på Stockholm Pride. Det är en rätt stor festival, jag borde kunna sälja rätt många regnbågar. Och batik... borde kunna finnas några intresserade hippies..var hittar jag dem? Urkult förstås! Det blir bra. Men mer då? En halv regnbågen från rött till grönt, det blir ju rastafärgerna, -Visst finns det någon reaggefestival i Uppsala? Jo det stämmer! Bra! Tre försäljningstillfällen! OK; När är Stockholm Pride? Vecka 31! När är Urkult? Vecka 31! När Är Uppsala Reagge Festival? Vecka 31! Jaha. Där sprack det!
OK. jag visste att det var mycket som brukar hända den veckan. Jag jobbade som guide under några somrar, Och just precis den helgen i början på augusti, inföll som regel 3 bröllop som krävde att mina kollegor närvarade, Urkult, medeltidsveckan i Visby, viktiga hästkapplöpningar, och förmodligen något mer som jag inte minns just nu. Av oss som blev kvar var det som regel alltid någon som blev magsjuk eller ramlade ner från en balkong, eller blev dumpad, eller led av graviditetsillamående. Precis den veckan! Så jag borde inte vara överaskad. Men ändå: VARFÖR?

2 kommentarer:

  1. Hihi den magiska helgen i augusti finns fortfarande, det är även då alla passar på att bli sjuka.

    Pridefestivalen, det är ju perfekt! Har faktiskt också fått beställningar på tema regnbågsflaggan. Har det inte funnits nån minifestival här i Umeå också?

    Och kanske kulturnatta?

    SvaraRadera
  2. Jo Pride finns i Umeå...eller nåt som kallas Pride men tyvärr varken syns eller märks det

    SvaraRadera